5 способів використовувати смартфон на уроці
На сьогодні телефон став природною частиною та майже невід’ємною в багатьох підлітків.
Педагоги ставляться до цього по-різному, але більшість на жаль визнає, боротися проти них не має сенсу.

У школах діти теж, користуються телефонами (за винятком тих країн, де це просто заборонено), але в більшості випадків для розваг. Ось декілька способів, як кардинально змінити ставлення до користування гаджетами на уроці.

1. Метод «перевернутого класу»
Досить популярна методика (напевне хтось з вас знайомий з ним), коли вчителі записують «лекції», а діти слухають й дивляться їх вдома на своїх телефонах, планшетах чи ноутбуках. А вже у класі ж учитель більше приділяє уваги практиці, виступаючи в ролі гіда по пройденого матеріалу й перевіряючи те, наскільки учні його зрозуміли.

2. Систему «світлофора»
Можна не забороняти смартфони та інші гаджети, а просто регулювати їх використання в залежності від навчальних завдань. Наприклад, на одному уроці ви пропонуєте дітям скористатися якимось застосунком, а на іншому ви взагалі забороняєте діставати телефони. Головне домовитись з учнями про правила, що колір наліпки буде сигналізувати про ті дії які учні будуть виконувати з гаджетом. Наприклад, червона наліпка - телефони не з'являються на партах під час уроку. Жовтий - телефони можуть бути на партах, але екраном вниз в правому верхньому (або лівому) кутку столу. Зелена наліпка - телефони будуть активною частиною уроку. Такі наліпки можна вішати на дошку до початку уроку.

3. День без телефону
Таким методом користуються педагоги не тільки в школах. Залишилося єдине подолати цілком зрозуміле обурення школярів. В одній зі шкіл у Нью-Джерсі дотримувалися політики «принеси свій гаджет з собою», вважаючи, що подібний підхід дозволяє додати технологічності навчанню. Але в якийсь момент, гаджети стали виходити з-під контролю. Тоді школа вирішила не переходити до введення категоричних правил заборони на смартфони та планшети, а просто оголосила п'ятницю днем без телефону.

4. Укладіть договір
Найкращий момент для введення цього методу, початок навчального року. Поговоріть про те, як учні можуть використовувати свої гаджети, в яких застосунках проводити найбільше часу, які соцмережі вважають за краще та чому. Спробуйте домовитися цілим класом (наприклад, провівши голосування) про те, коли й в якому обсязі телефони будуть присутні на уроках. Договір радять записати, видрукувати та дати підписати школярам. А ще можна навіть і ознайомити батьків з цим договором. Протягом року його можна періодично переглядати. Так ви нагадуватимете про існування цього договору й дасте зрозуміти учням, що все прозоро.

5. Контролюйте екранний час
Це теж корисний крок до того, щоб діти зрозуміли, скільки часу і як вони використовують свої смартфони. Зараз навіть є певні програми, а іноді вже й сам пристрій має цю функцію вбудованою. Вчитель може попросити учнів самостійно контролювати екранний час, особливо те, скільки часу вони проводять у соціальних мережах. Вчені з‘ясували, що діти в більшості не усвідомлюють цю цифру самі. Вони дуже дивуються, розуміючи, скільки насправді вони витратили часу в інстаграмі чи фейсбуці.
Схожі статті