5 цікавих способів втримати увагу класу
Кінець навчального тижня - найгірший час у школі, так вважають школярі.
Учням хочеться, щоб пошвидше почалися вихідні, а вчителю доводиться докладати максимум зусиль, щоб останні уроки у п'ятницю не пройшли даремно.
Хочу поділитись власним відкриттям, що нещодавно мені потрапило на очі.
Вчитель географії з Америки Том Девідсон запропонував десять ідей, як урізноманітнити урок, якщо учні ось-ось заснуть за партою або ж просто втечуть з останніх уроків.

1. Нескладні самостійні завдання
Самостійна робота підвищує відповідальність учня за свої знання й дає вам більше часу. Його якраз можна використати, щоб приділити більше уваги тим, кому необхідна додаткова підтримка в навчанні.
Якщо перекладете велику частину роботи на учнів, це сприятиме розвитку навичок незалежного навчання. Дітей потрібно розворушити щоб показати, що взявши відповідальності на себе, тим вище вони отримають особистісний прогрес.

2. Шестикутник запитань
Учні матимуть змогу відпрацьовувати теоретичний або практичний матеріал, але орієнтуватися при цьому на власні інтереси. Відповідаючи на запитання що побудовані (приховані) у шестикутниках, за правильну відповідь вони мають право самостійно обрати наступний рівень.
Кожному рівню складності запитань можна привласнити свій колір, а школярі будуть відповідати на них. Перемагає той, хто швидше зафарбує свій шестикутник знань.

3. «Помідорна методика»
Цей метод передбачає, поділ заняття на сесії по 20-25 хвилин з п'ятихвилинною перервою для відновлення уваги. Він найефективніший під час підготовки до вирішальних іспитів, а нам допоможе пробудити учнів, які періодично впадають на заняттях у летаргічний сон :). Наприклад, вам потрібно повторити матеріал, протягом 15 хвилин учень самостійно повторює раніше вивчене, потім п'ять хвилин перевіряє повторене в себе або іншого учня, а потім ще стільки ж відповідає.

4. Учні в ролі вчителів
Учні можуть замінити вчителя на уроці зі своїми однокласниками, цей прийом дасть хороший результат. Дослідження довели, що людині легше вивчити, а потім згадати матеріал, пояснюючи його іншому. Таким чином можна дати змогу спробувати себе в ролі вчителя, кожному учню в класі.
Не забудьте, заздалегідь попередити всіх про свій намір надати їм час на вчительському місці на кілька хвилин, щоб вони могли підготувати свій урок і добре його провести.

5. Вправи на прийняття рішень
Нерідко здається, що учні схоплюють матеріал на льоту, але коли справа доходить до того, щоб застосувати ці знання на практиці, в них виникають труднощі. Намагайтесь створювати вправи, в яких потрібно показати не тільки власні знання, а й розуміння матеріалу.
Наприклад, на уроці географії учні самостійно розробляють план міжнародного реагування на надзвичайні ситуації та розподілу ресурсів між різними регіонами нашої планети. Головне - чітко окреслити кордони й описати правила, якими вони повинні керуватися, щоб створити реальний план. Таким чином, вони будуть використовувати знання та творче мислення для пошуку конкретних життєвих ситуацій.

Думаю користуючись цими порадами, ваш останній урок в п‘ятницю стане найулюбленішим для ваших учнів. Принаймні мені дуже цього хочеться)
Схожі статті