Чому учні зривають уроки?
Часто буває, вчора в класі під час уроку була тиша, а сьогодні балаган. Вчора усі були чемними, а сьогодні ні.
Ідучи на урок, вчитель знає особливості мікроклімату певного класу.

Я знаю слабкі місця свого класу, знаю наперед від кого можна очікувати «сюрпризи», знаю хто прийде підготовленим до уроку, а хто ні, хто буде активним, а хто буде уникати відповіді.
І у цьому списку «того, що можна передбачити», ніколи не буває пункту зірваним урок.
Найгірше, що такі ситуації є несподіваними і приймати рішення доводиться дуже швидко.
А ще може трапитись так, що метод який вчора спрацював, сьогодні буде неефективним.

Спробую розібратися у тонкощах цього питання. Виділю декілька ситуацій.

Діти не налаштовані на урок.
Відтінок цьому дає усвідомлення, що це останній урок робочого дня, або це перший урок після канікул, або перший урок після свят. І це зовсім не означає, що вони вас не поважають, просто в них перевантажений день. Що робити?

Коли готуєтесь до таких уроків, просто пам’ятайте цю особливість. Починайте урок з творчого завдання, налаштовуйте на роботу учнів поступово.

Гіподинамія, брак рухової активності.
Зазвичай учні, проводять більшу частину часу в сидячому положенні, уроки, виконання домашнього завдання, перегляд телевізору, сидіння за комп’ютером.
Всі ми знаємо, що навчальна програма досить навантажена, велика кількість домашнього завдання, виконання домашніх обов’язків, відвідування додаткових занять, і серед усього на активності та спорт майже не залишається часу. Що робити?

Якщо ви помітили, що учні розсіяли свою увагу, гойдаються на стільцях, гортають підручник розглядаючи картинки це є для вас сигналом для проведення фізкультхвилинки.
Обирайте для неї рухи, що можна виконати на місці, зверніть увагу на фізичні здібності учнів, не перевантажуйте надто складними рухами.
Результати вважатимуть, можете запропонувати, щоб декілька учнів з класу показали по одному руху. І порухаєтесь і настрій піднімете усім.

Тест драйв реакцій вчителя.
В більшості випадків це стосується «нового» педагога.
Учні або група дітей можуть напередодні домовитись та розіграти який сценарій, щоб випробувати вчителя.Але таке може бути і спонтанно. Що робити?

Зробіть/відреагуєте якось непередбачувано, якщо ви говорили дуже голосно почніть говорити тихіше або навпаки, покажіть на проекторі якусь картинку. Основне завдання в такому випадку, перемкнути увагу класу.

Взаємини із класом.
Це досить важливий момент, бо від цього залежатиме результативність уроків.
Будьте щирими, не намагайтесь бути надто суворими, коли насправді ви не такі. Що робити?

Поцікавтесь у класного керівника, особливостями мікроклімату класу. Завжди знаходьте час на спілкування з учнями, не тільки під час уроку.

Отже, робота педагогом це постійне перебування в стані підвищеної концентрації уваги, він повинен миттєво діяти, «тут і зараз», не показувати своїх емоцій в критичній ситуації.
Все це дуже виснажує. Тому знаходьте для себе те що вас надихатиме.

І нехай ваша «батарейка» не сідає, сил вам та терпіння.
Схожі статті