• Як допомогти дитині, якщо його дражнять у школі: посібник для вчителя

Як допомогти дитині, якщо його дражнять у школі: посібник для вчителя
1. Не перекладати відповідальність
Це вже відповідальність вчителя. Образи й образливі дражнилки, можливо, і веселять весь клас, але той, кого цькують, явно не отримує задоволення - значить, завдання вчителя це зупинити. Відмовка на кшталт: «ну не б'ються ж - і добре».
Гра або жарт - це коли весело всім, та найголовніше - це процес, в якому всі беруть участь добровільно.
2. Вчасно визначити, коли починається цькування
Вчитель повинен розрізняти/випереджати конфлікт та цькування, оскільки з кожною з цих проблем боротися потрібно по-різному.
У конфлікті зазвичай беруть участь двоє, а сили суперників приблизно рівні.
В цьому випадку добре працюють методи медіації: в конфлікт вступає третя, нейтральна сторона, яка висловлює неупереджену думку і допомагає врегулювати розбіжності.
Допомогти дитині завоювати популярність теж в силах вчителя: можна давати йому завдання, з якими він добре справляється, відзначаючи його успіхи, хвалити - словом, показувати важливість цієї людини для всієї групи.
Однак ці заходи є дієвими тільки тоді, коли немає цькування - інакше учень ризикує зіткнутися з ще більш жорстким - буллінгом, оскільки труїти успішного учня навіть приємніше та цікавіше.
3. Взяти ситуацію у свої руки
В ситуації цькування працювати треба не з одним учнем, ні з двома що конфліктують, а з усім класом одразу.
Оскільки викорінити його, відсторонивши головного кривдника, не вдасться: група цькувальників одразу ж висуне нового «голову».
Перший головний крок педагога - донести до класу, що він в курсі справи, що склалася і вона його не влаштовує.
Другий крок - дати проблемі ім'я: у нас в класі відбувається цькування / насильство.
Тобто називати речі своїми іменами.
Наприклад, «В Олега не виходить знайти з вами спільну мову, навіщо ви його ображаєте, йому ж погано і сумно» не зовсім влучний, оскільки це знову перекладання провини на «Олега» і апеляція до його почуттів (але якби агресорам було діло до його почуттів - вони б його не турбували).
4. Уявити цькування, як хвороба
Агресор, як правило, намагатиметься перекладати свою провину до останнього і захищати себе «так він сам», «а що я?» або «він перший почав».
Тому ефективніше представити цькування, як хворобу всієї групи, від якої всім сумно та погано.
Можете запитати в класу, «що ми можемо зробити, щоб вилікуватися, щоб у нас знову був дружній клас?»
Такий метод дозволяє всьому колективу усвідомити, що вони знаходяться в одному човні.
5. Допомогти дітям оцінити свою поведінку
Нехай учні самі виставлять собі бали в залежності від того, який внесок вони внесли в цькування: взагалі не брали участь, мовчки спостерігали з боку, підтримували агресора або були головними кривдниками.

Всі ці пункти допоможуть зміцнити позитивну динаміку змін у класному мікрокліматі. А вам, як класному керівнику допоможе втримати авторитет.
Схожі статті