• «Дзвінок для вчителя». Як спланувати урок і не програти?

«Дзвінок для вчителя». Як спланувати урок і не програти?
У кожного напевно бувало, що на перерву не відпустили, тому що вчитель не встиг щось пояснити?
А фразу «З класу ніхто не виходить!» - хоч раз, але чув кожен школяр.

Ефективний розприділення часу в межах уроку, один з найважливіших умінь педагога.
Ігнорування правил й технологій розподілу часу, знижує результативність як самого педагога, так і його учнів.

Вчитель який не продумав заздалегідь швидкість виконання дітьми завдань, може опинитися в ситуації, через 30-35 хвилин уроку, що йому нема чим зайняти учнів.
Або зворотна ситуація: за 2-3 хвилини до дзвінка починається розбір завдання або прикладу, які явно потребують більшого часу.

Порушення часових рамок уроку як в сторону виходу за їх межі, так і в бік скорочення робочої частини, показує непідготовленість конкретного уроку та порушення системності в цілому.

Послідовність етапів уроку дуже важлива складова для досягнення цілей.
Організаційний момент, який в традиційному розумінні зводився до перекликання та перевірці готовності учнів до уроку, повинен змінитися.

Зараз вже стає не доречним, витрачати 3-4 хвилини початку уроку на перерахування за списком учнів з метою з'ясування відсутніх.
Інформація, дана на початку й в кінці уроку, усвідомлюється та запам'ятовується міцніше за все.
Тому початок уроку та його закінчення повинні бути максимально використані педагогом.
А відмітити відсутніх можна без особливих проблем й протягом уроку в момент, коли учні зайняті якимось завданням.

Останні хвилини уроку так само повинні бути в увазі педагога.
Важливо стежити за часом та розуміти, що останні п'ять хвилин варто віддати раціональної рефлексії.
Професіоналізм починається там, де із дзвінком завершується остання фраза вчителя.
Не можна також допускати того, щоб на шкоду іншим елементам змісту уроку підвищену увагу і час приділялася тим формам й способам роботи, до яких тяжіє педагог в силу особливостей своєї особистості.
Якщо слідкувати за цим, тоді вдасться не допустити перекосів у викладі матеріалу та підборі форм роботи.

Учитель — теж людина, він не може бути повністю позбавлений від шаблонів поведінки, але важливо, знайти баланс у всьому.
Схожі статті