Не знаю, як ви?! Але, я просто обожнюю майстер-класи.
Відносно, за мінімальний проміжок часу (це в порівняння із витраченим часом на лекціях, для вивчення якоїсь інформацією), можна отримати максимум корисної інформації.
Сьогодні, розглянемо, що ж воно таке цей майстер-клас.
Його ще характеризують, як яскраво виражену форму навчання в майстра. Майстер (
за тлумачним словником С. Ожегова):
- кваліфікований робітник у будь-якій сфері;
- керівник будь-якого підрозділу у керівничій сфері;
- людина яка вміє майже досконало щось робити;
- фахівець, що досяг високої майстерності.
Майстер-клас - це відкрита педагогічна система, що дає змогу майстру разово поділитись та продемонструвати свою майстерність з колегами.
Майстер-клас, являється особливим жанром поширення педагогічної діяльності. Особливим компонентом є авторська методика, що ґрунтується на певних принципах.
Майстер-клас відрізняється від всіх інших способів передачі досвіду, тим, що під час процесу навчання його учасники мають змогу обговорювати запропонований методичний матеріал, де основною формує є демонстрація та пошук творчого розв’язання педагогічної проблеми.
Отже, характеристики педагогічного майстер-класу:
- виклик традиційній педагогіці;
- майстер, що мислить по-новому;
- не просто повідомлення нових знань, а здобуття їх в процесі навчання;
- можливість висловлювати своїх думок та їх обговорення;
- створення умов, де будуть залучені всі учасники;
- прийом, що дає змогу розкривати творчий потенціал майстра та учасника;
- співпраця.
Орієнтовна структура педагогічного майстер-класу:
- Презентація педагогічного досвіду педагога-майстра
- Представлення системи та методів заняття
- Моделювання (самостійна робота учасників, під керівництвом майстра)
- Рефлексія (обговорення отриманого досвіду)
Проведення педагогом майстер-класу, означає його високий рівень педагогічної діяльності та визнання його.
Нехай проведені/відвідані майстер-класи надихатимуть вас на подальшу творчу педагогічну діяльність.