Причини виникнення конфліктів між школярами
Однією невід’ємною складовою навчання у школі є конфлікти.
За останні роки конфлікти між однолітками – явище не дивне.
Шукаючи вихід із конфлікту дитина зростає особистісно тому, що має власне бачення тих чи інших обставин, вчиться відстоювати свою точку зору і свою позицію у різних ситуаціях.
Зазвичай у школі – це короткотривалий епізод, який переживають всі учні у школі, лише у різні періоди.
У дитячому колективі потрібно навчитися жити, а це не завжди вдається зробити легко, вміло і безконфліктно.

У виникненні конфліктів між однокласниками є певні причини.
Вони виникають між учнями, коли їхні думки і бачення, у деяких питаннях, відрізняються, коли існує невідповідність у характерах однокласників. Найпоширенішим періодом учнівських конфліктів є їх підлітковий вік.
Саме у цей час діти мають високу вразливість, недовіру і тривогу.
Необдумане слово чи репліка може призвести до загострення конфлікту. У цей період у кожної дитини є своє «правильна» думка у вирішенні деяких обставин, а по відношенню до оточуючих вони не мають толерантності і терпеливості.
Іноді для того, щоб вирішити певний конфлікт потрібна участь батьків.

Бажання бути головним у колективі теж може викликати конфлікт.
Діти із характером лідера завжди прагнуть довести оточуючим свою силу і непоступливість.
Боротьба за авторитет проявляється з використанням фізичної сили або певними маніпуляціями.
Щоб бути почутими і визнаними діти докладають усіх сил.

Ще одна причина - непорозуміння і образи.
Дуже часто зустрічаються ситуації, коли сильніші діти ображають слабших.
У особи, яка змушена відстоювати свою думку, формується недовіра, нерідко навіть її замкненість.
Агресивна поведінка шкідлива для всіх учасників конфлікту.
Тривалі, нерозв’язані конфлікти негативно впливають на міжособистісні стосунки, соціально-психологічну атмосферу у шкільному колективі. Учні стають агресивними і непідконтрольними.
Затійники буллінгу часто лишаються безкарними.

Аби вирішити той чи інший конфлікт потрібно зрозуміти свого «суперника» чи поставити себе на його місце.
Подумати за відповідальність своїх вчинків та дій.
Усвідомити, що учень має свої обов’язки, які необхідно виконувати.
Від правильності і швидкості вирішення протирічь між учнями залежить їх благополуччя і світосприйняття.
Для цього потрібно об’єднати дітей у групки і запропонувати кожному із них розібрати і проаналізувати деяку конфліктну ситуацію. Головне, аби кожна дитина мала змогу висловити свою думку.
Схожі статті