Проектна діяльність у школі.
Проектна діяльність як спосіб навчання широко використовується в Америці та Європі, але в нас таку форму поки ігнорують.
Коли підліток в школі проявляє бажання зробити який проект, пов'язаний, наприклад, з сучасним мистецтвом, зазвичай це викликає непорозуміння з боку вчителів.
Основна мета такої роботи в тому, щоб підліток міг прийти до вчителя, сказати, що йому подобається та чи інша тема і він хотів би попрацювати над якимось проектом.

 У підлітків є вільний час й мобільність.
Якщо їм буде цікавий фільм - вони поїдуть на інший кінець міста в потрібний кінотеатр.
Тобто, якщо учні самостійно запропонують створення якого проекту, вони знайдуть і час і можливість виконати його.
Відповідно, єдина можливість вчителя якось зацікавити учнів - відштовхуватися від їх інтересів. І не завжди підліток хоче не того ж, чого хоче школа або батьки.
І це абсолютно нормально. Для вдалої роботи над проектом варто зосередитись над такими етапи:
Перший – так зване, занурення. Учню розказують, що таке сучасне мистецтво, з чого воно складається і чим кожен може бути корисний в цій сфері.
Вони повинні будуть визначитися, що саме і як хочуть робити, і при цьому відчувати себе комфортно.
На цьому рекомендують проводити лекцій, уроки спілкування, урок самовираження.

Другий етап учасники діляться на групи за напрямками та спільними інтересами.

На третьому етапі до кожної групи прикріпляють куратора, і вони занурюються в творчу роботу: проводять дослідження, визначають питання, яким хочуть займатися.

Четвертий етап, робота над презентацією проекту.
Бажано провести великий захід, де всі хто працював над проектами матимуть змогу продемонструвати власний успіх.

Таке навчання дозволяє за короткий термін засвоїти багато корисних навичок.
Одні з головних - як визначити цілі й завдання? Як зібрати команду, та працювати в команді? Як знайти свою аудиторію? Як правильно спланувати час?

Все це вкрай важливі вміння. Саме тому проектне навчання так варто зробити частиною освітнього процесу.
Схожі статті