• Згадати все: найдієвіші методики запам’ятовування інформації для школярів

Згадати все: найдієвіші методики запам’ятовування інформації для школярів

Багато вчителів чують від своїх учнів скарги на те, що їм вкрай важко запам’ятати ту, чи ту інформацію. Часом діти не можуть запам’ятати навіть елементарні речі. У таких випадках на допомогу прийдуть інноваційні способи запам’ятовування матеріалу.

Для учнів початкової школи необхідно обрати ігрові методики. Серед них виділяють:

1. «Згадай та відтвори».

Вчитель зачитує дітям перелік слів, а після цього учням пропонується намалювати почуті слова. Малюнки не повинні бути ідеальними, проте мають асоціюватись з кожним словом. Така гра дуже добре тренує уважність, а на основі намальованого, вони мають згадати самі слова, завдяки чому, дуже добре тренується пам’ять.

2. «Прочитай та уяви»

Така гра не лише допоможе покращити пам'ять, але й навчить образному мисленню. Ідеально підійде для вивчення поезії. Читаючи ту, чи ту поезію, запропонуйте учням створити асоціації, певні образи щодо твору. Яскраві образи значно спростять процес сприйняття та вивчення поезії.

3. Спосіб Айвазовського – вправа для тренування зорової пам’яті.
Розкажіть учням як відомий художник створював шедеври : він приходив до моря, спостерігав за хвилями, заплющував очі та відтворював у своїй уяві те, що побачив, а потім йшов до майстерні та малював. Запропонуйте дітям те ж саме : поспостерігати за певним предметом, а потім описати його в деталях.

Для середньої школи можна використати складніші методики, такі як:

1. Асоціації.

При вивченні нової теми можна підібрати до інформації певні асоціації, які вже давно знайомі. Наприклад, асоціювати історичну постать з відомим раніше героєм твору української літератури.

2. Групування.

Більше не потрібно заучувати матеріал, краще об'єднати всю інформацію у групи за певними критеріями. Це буде значно краще та зручніше для запам’ятовування.

3. Спосіб Цицерона.

Чудова методика, що допоможе засвоїти матеріал значно легше. Його суть полягає у тому, що коли ви подаєте учням нову тему, їм потрібно уявити себе у знайомому приміщенні, а об’єкти, які необхідно запам'ятати, помістити в цьому приміщенні починаючи від входу і за годинниковою стрілкою. Це дуже легко, проте максимально ефективно.

Для старшої школи використовуються 2 основні методики.

1. Експерти на тему.

Дозвольте учням спробувати себе у ролі знавців! При вивченні нового матеріалу впевнено лишати коментарі до інформації, яку потрібно запам’ятати. Завдяки емоційному та інтелектуальному підключенню до теми запам’ятати інформацію стає значно простіше.

2. Спосіб Симоніда.

Можна запам’ятати усе, варто лиш асоціювати це з певними зовнішніми обставинами. Запропонуйте учням зосередитись на одязі вчителя, погоді за вікном чи елементами декору у класі під час вивчення нової теми. Емоції, викликані тим, чи тим предметом допоможуть згадати необхідну інформацію.

Пізнавати методики запам’ятовування варто ще змалечку, адже у майбутньому дітям буде значно легше опанувати навіть найскладніші теми.

Схожі статті