Чого не можна робити тьютору. (Цикл тьютори, частина 6)
19.04.2019 Корисне
Як би іноді тьютору не хотілося, не варто давати поради чи рекомендації батькам, якщо вони самі про це не просять.
Це перевищення професійних повноважень, як результат може виникнути конфлікт з батьками, які й так майже постійно знаходяться в емоційному напруженні.
Навіть з етичного боку питання це не завжди коректно.

Батькам з особливими дітками важко: це можна порівняти з тим, якби дворічна дитина продовжувала б залишатися дворічною 15 років поспіль.
Батькам потрібно розповісти якусь страшну історію, як його дитина штовхнула когось, та ще при цьому не сказати, що вони погані батьки.

Діти з особливостями розвитку дуже чутливі, тому агресія з боку педагогів, які супроводжують інших учнів, провокує у них порушення поведінки.

Зустрічаються інші крайнощі: тьютор прив'язується до дитини й починає робити все для цього учня — піклуватися найбільше про нього, підказувати йому відповіді.
А це може нашкодити дитині, тому варто уважно стежити за тим, щоб не переходити ці межі.
Деякі тьютори помиляються при виборі способів мотивації.
Хтось починає використовувати негатив: «Якщо ти не зробиш завдання, не підеш грати!» або «Якщо ти не перестанеш плакати, на перерву підеш!».
Такі формулювання вселяють в дітей жах та змушують щось робити з почуттям страху, а не з щирим бажання.

Приклад позитивної мотивації — це хвала, спільні ігри, бесіда про те, що викликає інтерес та зацікавленість в дитини.
Щоб коректувати поведінку дитини, тьютори працюють за системою ABA (Applied Behavior Analysis) - закріплення позитивних реакцій соціальним схваленням.
«Коли дитина робить якусь небажану дію, ми гасимо його: або ігноруємо взагалі, або спокійно просимо зробити щось інше.
Такий метод спрацює ефективніше.
Схожі статті