Сучасні діти часто не знають цивільного права, не вміють виступати на публіці й не взорі вирішувати прості логічні задачі.
Зате їм розповідають про теоретичну економіку (не завжди зрозуміло для чого) й пояснюють, як вставити картинку в презентацію.
Думаю, що вже у 11-12 років варто вчити дітей безпечно користуватися банківською карткою й розповідати як робити онлайн-покупки, а в старших класах - розповідати, що таке кредит.
IT-сфера - одна з найбільш високооплачуваних сучасних професійних, але школа досі не відреагувала на попит.
Так, в деяких школах вчать програмуванню й навіть робототехніці, але комплексного підходу поки немає.
І якщо дитина цікавиться цією сферою, варто починати освіту якомога раніше.
Адже до першого курсу університету його будуть оточувати конкуренти, які займаються цим з десяти років.
Навіть якщо підліток не збирається бути професіоналу в області IT, знання пари мов програмування напевно стане в пригоді в майбутньому поколінню.
Стає очевидним, що у школі дуже не вистачає предметів, спрямованих на розвиток логічного і алгоритмічного мислення, а також отримання базових знань про комп'ютерну безпеку.
На жаль, часто, коли дитина виявляє схильність до IT, йому найчастіше кажуть: «Іди в програмісти».
А спектр професій в області IT величезний - це і аналітика, і обробка великих даних, і інженерні професії.
В ідеалі аналітику варто викладати разом з математикою й логікою.
Крім того, більшість випускників не вміють продавати себе як перспективних фахівців.
В такій ситуації отримати грант на навчання або стажування у великій компанії буде нелегко, навіть якщо знань буде достатньо. Практика самопрезентації, публічних виступів, ведення діалогу допоможе полегшити підліткам старт професійної кар'єри й покращить повсякденну комунікацію.
На уроках правознавства, рідко вчителі розповідають про закони, що стосуються цифрового світу.
З яких ресурсів можна звантажувати музику і фільми? Публікації на які теми вважаються незаконними?
Підлітків часто обманюють на роботі - змушують працювати більше, ніж дозволено згідно із законом, не оплачуючи наднормову роботу.
На шкільних уроках права варто було б розповідати про регулювання трудових відносин, права співробітника і підводні камені у цій сфері.
Насправді ж це лише частина того, що варто переглянути в сучасних освітніх програмах.
Але з приходом НУШ маємо надію, що всі ці моменти переглядатимуться та вдосконаляться.