Що треба знати батькам першокласника
29.05.2018 Корисне

Для дитини перехід з садка в школу є початком нового етапу. Це вступ в інше соціальне середовище, де дитину чекає новий рівень розвитку. Вимоги та організація навчальної діяльності будуть значно відрізнятися від попередніх. Тому доведеться підготувати її до більш високої відповідальності за свої дії і поведінку. Звичайно, майже ніхто відразу не вливається в це середовище так, як треба. Це пов'язано з психофізіологічним розвитком дітей в 6-7 років.

Фізіологія людини

Як говорять вчені, до 7 років кора півкуль нашого мозку стає майже зрілою, що дає нам можливість навчатися систематично. Але безліч важливих функцій мозку ще не доступні повною мірою. Наприклад, відділи що відповідають за програмування і контроль складних форм психічної діяльності в даному віці не сформовані. Розвиток лобових відділів в мозку може тривати аж до 21 року.

Порушення регуляційної функції кори часто виявляються у дітей. У початковій школі дітям властиве відволікатися і швидко втомлюватися від нової інформації. У той же час вони дуже вразливі і емоційні. Доводиться розвивати моторні навички, привчати дітей до тривалого письма і ручної роботи з предметами. Тому варто підходити до питання вступу дуже серйозно і не тиснути на дитину. Треба допомогти їй освоїтися в новому руслі.

В силу того, що у першокласників більше розвинена мимовільна пам'ять дитина звертає увагу на яскраві та емоційні моменти. А ось довільна пам'ять, спрямована на запам'ятовування логічних прийомів, для першокласника не характерна. Варто правильно підбирати структуру навчання спираючись на психофізіологічні фактори.

Так само відбуваються процеси з операціями в розумі (аналіз, узагальнення, порівняння). Дітям необхідні наочні приклади, так як їм важко сформувати внутрішній план дій.

Поведінка дітей нерідко є однією з головних проблем. Але це теж відбувається лише в силу вікових особливостей. Не варто ставити хрест на дитинi, якщо вона не може всидіти за партою. Прийде час і вона звикне. Головне донести їй основні принципи поведінки в суспільстві. Діти поступово розвиваючись опановують себе.

Що повинні робити батьки

Батьки повинні розуміти, що якщо дитина пішла до школи, це не означає, що вона всьому навчиться і буде розвиватися в правильному напрямку. Не тільки вчителі, а й батьки повинні докласти зусиль для розвитку свого сина або дочки. Саме в цей період батьки допускають поширену помилку –­ вимагають від дитини виконання всіх завдань і гарної поведінки. Проте у неї ще не сформовано механізмів, котрі відповідають за самоорганізацію і контроль. Тому часто психологи радять звертати увагу не тільки на дітей, а й на вчителів. Вони повинні вміти навчати дітей своїй дисципліні і не вимагати в замін організованості або акуратності, тільки тому, що так треба. Це теж необхідно пізнати. Хороші фахівці легко знаходять підхід до дитини і можуть допомогти їй. Вони показують на прикладах, як треба себе поводити, що робити. Це допомагає більше, ніж крики і заклики поводитися нормально.

Розділення пріоритетів

Діти після 7 років зазвичай легше проходять період входу в шкільне життя. У порівнянні з 6-рiчними, у них вже остаточно сформовані потрібні психофізіологічні навички. Вони зможуть швидше влитися в колектив і зайнятися навчальною діяльністю. Існують різні люди, хтось і в 6 років здатний обробити той потік інформації, який необхідний. Але ми орієнтуємося на статистику і краще прислухатися до порад психологів і фізіологів.

У перший рік будується визначення на майбутнє і шкільне життя дитини. Важливо, щоб вона робила свої перші кроки в своєму розвитку під керівництвом тих людей, які зацікавлені зробити її успішним. Тому допомагайте своїй дитині адаптуватися і обов'язково обирайте гідні школи з вчителями вищого класу.

Схожі статті