• Ставлення педагогів до тьюторів. (Цикл тьютори, частина 5)

Ставлення педагогів до тьюторів. (Цикл тьютори, частина 5)
18.04.2019 Корисне
Переважна більшість шкільних вчителів ніколи не викладали учням з особливостями розвитку й, природно, не знають, як це робити.
Далеко не всі педагоги розуміють призначення тьюторів, саме тому, хтось може вважати, що вони заважають процесу навчання.
Або просто сприймають їх, як нянь в дошкільних навчальних закладах.

Серед педагогічних професіоналів також існує міф, що тьютор — це людина, яка займається та допомагає найважчим учням й може з ними впоратися.
Якщо на перервах хтось починає щось ламати, кричати, бігати, когось бити, до такого учня прикріпляють тьютора.
А тьюторам відповідно, доводить «хочеш чи не хочеш»- вчишся справлятися.

Часто представники освітнього простору наполягають на тому, що тьютор й педагог повинні працювати спільно.
Таку думку можна порівняти з послідовним вихованням дитини, в якому беруть участь обидва його батьків.
Але якщо у мами з батьком розходяться точки зору, в дитини посилюється тривожність, він починає поводиться агресивно.
Так відбувається й в школі.
Завдання педагог задати адекватний темп роботи для дитини, пояснювати матеріал та давати домашнє завдання, а тьютор повинен допомагати дітям включатися в роботу та стежити, щоб дитина виконувала шкільні завдання.

Однак в реальності баланс інтересів тьютора та вчителя не завжди втримується.
Я чула історію, про не зовсім адекватних викладачів фізкультури, які намагаються змусити дітей на візках рухати ногами.
Всі педагоги різні, може бути й таке.
В таких ситуаціях мені здається, що тьютор може й має мати право заступитися за дитину й пояснити педагогові, чому учень не може виконати цю вправу.

На відміну від вчителя, у тьютора-професіонала є більше можливостей стати дитині другом.
Володіючи більшою кількістю часу, ніж учитель, наставник будує довірливі стосунки з учнем.
В деяких навчальних закладах є театральний гурток, де грають в тому числі діти з особливостями розвитку.
Деякі з тьюторів приходять фотографувати спектаклі, а хтось із них навіть беру в них участь.
Таким чином, вчителі та деякі тьютори власним прикладом показують дітям, як потрібно грати, як поводити себе на сцені.
Крім того, під час репетицій та виступів вони причетні до процесу, а це означає, що світ не проти них.
Схожі статті