• 8 підказок, як переказувати твір, так щоб не переповідати сюжет

8 підказок, як переказувати твір, так щоб не переповідати сюжет
24.02.2019 Батькам
Більшість учнів взагалі не розуміють, як говорити про книжку чи оповідання, а то й розповідати її сюжет від початку до кінця.
А чи можемо ми обійтися без посилань на текст?

Спробуємо створити список, який допоможе говорити не про сюжет, а про те, що за ним стоїть:
  • розповідайте про контекст;
  • про мову та стиль тексту;
  • порівнюйте події з сучасністю;
  • оповідайте про окремі сцени й ситуації та їх значення для цілого твору;
  • описуйте та намагайтесь розтлумачити другорядних персонажів;
  • говоріть про емоції та почуття героїв;
  • проговоріть також і про свої почуття викликані прочитаним;
  • доводьте свою думку цитатами.
Щоб навчитись довести думку, потрібно підібрати влучну цитату до неї.
Школяру може бути важко це зробити, для цього ж треба пам'ятати, на якій сторінці та про що говорили герої.
Але цього можна навчити. Для тренування занотуйте сюжетну схему з номерами сторінок, де буде вказано важливу подію та номер сторінки де про це оповідається.

Таким чином, учень поступово вчиться робити маленькі закладки, на яких коротко помічатиме, що де шукати. Вміння працювати з об‘ємним текстом, швидко відшукуючи в них зерна різних смислових навантажень, розвиває мозок, що особливо необхідно в епоху Гуглу.

Той, хто бачить картинку цілком, а не тільки шматочок пазла, саме про таких людей говорять «тлумачний».
Нехай навіть в рамках літературної класики.
Але варто пам'ятати, що чим незвичніше поставлено запитання, тим цікавіший результат воно може нам принести.

Переповідаючи оповідання за запропонованою схемою, вам ніхто не зможе сказати, що ви просто повторили все прочитане.
Зрозуміло, що с першого разу може бути складно виконати всі пункти підказок, але повірте з часом це стане вашою звичкою.
Ба більше, читаючи оповідання ви одразу помічатимете головне в тексті.
Схожі статті