• Чи варто платити школяру гроші за хороші оцінки? (Частина 1)

Чи варто платити школяру гроші за хороші оцінки? (Частина 1)
19.01.2019 Батькам
Багато хто вважає, що грошове заохочення, найкраще мотивує дитину вчитися.
Мені було цікаво провести невелике соціологічне опитування в одній з соціальних мереж, ставлячи єдине запитання у кількох «батьківських» та «сімейних» спільнотах:
Щоб вам було б цікаво прочитати у книзі, на тему «Діти та гроші»?

Згідно з результатами опитування:
на першому місці виявилось:
"платити чи не платити дітям за домашню роботу, або за шкільні завдання, або за домашні справи."
За частотою використання на форумах, ця тема також є в лідерах.
Хоча, здавалося б, у чому суперечності!?
Маєш бажання платити - плати, не маєш - шукай інші способи впливу.

Схема в батьків може виглядати приблизно, ось так: за п'ятірки-четвірки платимо заздалегідь обумовлену суму, за двійки - віднімаємо.
Трійки вважаємо нейтральною оцінкою й не оплачуємо взагалі.

Іноді використовують ще й «підвищуючи або зменшувальний коефіцієнт»:
наприклад, українську мову та літературу, історію України даються дитині легко - за них платимо тільки половину суми.
А трудове навчання та фізкультура, хореографія чи мистецтво взагалі не вважаємо доцільним оплачувати.
П'ятірку за контрольну з математики заплатимо вдвічі, за семестрові оцінки - або коштовний подарунок, або величезні тумаки з величезним штрафом (добре, хоч не тюремне ув'язнення).

 Інший метод, метод «батога». Зрозуміло, дзеркальний варіант:
за п'ятірки-четвірки не платимо нічого («вчитися - це твій обов'язок»),
за двійки-трійки позбавляємо кишенькових грошей.

Більш менш не шкідливий варіант в такому - коли гроші тільки даються, без штрафних санкцій.

Загалом, напевно, нічого поганого в цьому немає: дитина доклала певні зусилля й отримав заслужену винагороду.

Деяка небезпека таїться лише у тому, що дитина звикає отримувати гроші за те, що є в принципі її обов'язком.
Схожі статті