• Інструкція для дитини від батьків. Як її донести правильно

Інструкція для дитини від батьків. Як її донести правильно
14.12.2018 Батькам
Діти часто не сприймають інструкції.
Для прикладу змоделюю ситуацію: «Ви робите уроки зі своєю дитиною.
Йшла друга або третя годину ... В творі купа помилок.
Ви кажете дитині: «Якщо він не буде виконувати правильно і намагатися робити менше помилок, мені доведеться порвати лист й тобі доведеться все почати заново» звичайна реакція дитини, сльози, потім почав злість.
Стиснувши кулаки, починає кричати, що ви погана.
Ви рвете листок. Дитина пробує замахнутися, ви зриваєтесь й штовхаєте його у відповідь.
Дитина від неочікуваності впала й заплакала…
Пізніше ви підійдете, попросите вибачення, скажете, що були не праві й не мала права так вчинити. Дитина спочатку відвертається.
Може заплакати від образи, а потім мириться з вами».

На жаль, такі ситуації доволі часто відбуваються через виконання домашнього завдання.
Ви просите вже 20 хвилин, дитина відмовляється щось робити. У підсумку, ви не витримуєте й зриваєтесь.
Іноді ситуація накладається на сторонню проблему, чи на роботі, чи в родині, або просто по дорозі додому вас обляпала з калюжі машина.
Ви нервуєте, а відмова дитини слухатися і виконувати уроки, провокують вас на скандал.

Якщо дитина не слухає й не чує ваші прохання, і потрібно багато разів повторювати, важливо створити якийсь якір, щоб ефективно привертати увагу дитини.
Іноді діти просто не сприймають аудіоінформацію.
Тоді можна підійти, взяти за руки, присісти на рівень очей, подивитися в очі й дати покрокову інструкцію.
Тоді дитина може повернутись в наш світ і починає чути вас.
Також можна перепитати дитину: «Ти мене чув? Зрозумів? Повтори, будь ласка, що я сказала.. ».
У дітей не всі системи сприйняття досить сформовані, тому вони часто не сприймають інструкції.
Це ніяк не пов'язано особисто з батьками, з їх неефективністю або помилками в поведінці. Це просто нюанси розвитку дитини й його сприйняття.

Дорослі (батьки) часто живуть в загальному батьківському неврозі. Діти теж сильно перевантажені.
Три години виконання домашнього завдання – дуже великий період для дитини.
Сильна перевантаженість інтелектуальною діяльністю може викликати симптоми депресії.
Порушуються когнітивні функції в цілому - увага, фокусування, пам'ять, навіть моторика. Більшість батьків не звертають увагу на це.

Фраза «Все порву, що ти зробив!» В корені некоректна, тому що дитина в будь-якому випадку старалась.
А за будь-які старання потрібно не карати, а заохочувати. Навіть якщо це зроблено з помилками, але ж намагався, це потрібно відзначити.

Очевидно, що і ви втомились стільки часу приділяти виконанню завдання й можете емоційно реагувати.
Варто стримати себе, попрацювати над собою.

Не варто зловживати проханнями вибачити вам, адже дитина може скопіювати таку модель поведінки: неправильно поводитися і вважати, що нормально просто потім за це вибачитися.
Схожі статті